ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ



10-3-2014
Ενημέρωση για 16η ενότητα

            Σε αυτήν την ενότητα βλέπουμε με ποιον τρόπο το ουσιαστικό, το επίθετο και το ρήμα εκφράζουν το συναίσθημα. Υπάρχουν λέξεις όπως θλίψη, χαρά, απογοήτευση (ουσιαστικά), συγκινημένος, δακρυσμένος, ευτυχής (επιθετικοποιημένες μετοχές και επίθετα), δακρύζω, λαχταρώ, ενθουσιάζομαι (ρήματα).
            Μεγάλο ρόλο παίζει το ρήμα, αφού κάθε πρόταση έχει κι ένα ρήμα καθώς και οι φράσεις που σημαίνουν συναίσθημα.
            Σε αυτά τα πλαίσια θα δούμε και το ρήμα «νιώθω», ξεκινώντας έτσι πιο συγκεκριμένα να κλίνουμε ρήματα σε χρόνο Ενεστώτα ενεργητικής φωνής (-ω) που να μην τονίζονται στο –ω (α’ συζυγία).
            Εδώ συναντούμε και αντίθετες συναισθηματικές καταστάσεις που εκφράζονται με αντίθετες λέξεις ή εκφράσεις. Προσοχή χρειάζεται όταν ζητείται η αντίθετη λέξη να είναι ίδιο μέρος του λόγου, ίδιο γένος, αριθμός και πτώση. Για παράδειγμα αν ζητάμε το αντίθετο από τη λέξη «στενοχωρημένης», τότε θα είναι «χαρούμενης» κι όχι «χαρούμενος» ή «χαρούμενη». Για τη λέξη «κλαίμε» η αντίθετη θα είναι «γελάμε» κι όχι «γελώ».
            Κλείνοντας την ενότητα μαθαίνουμε το ανισοσύλλαβο ουσιαστικό «αλεπού» και παρόμοια ουσιαστικά, όπως γλωσσού, μαϊμού, παραμυθού κ.ά.

Βιβλία που προτείνει το β. δασκάλου:
Μαξ Βέλθιους, Ο βάτραχος φοβάται, Πατάκης, Αθήνα, 1997
Ν. Ρόκα, Τα συναισθήματα: από τη λύπη ως τη χαρά, Κέδρος, Αθήνα, 2005
Σειρά «Γνώσεις και δραστηριότητες» (Γιατί δεν είμαι πάντα χαρούμενος;, Γιατί οι οικογένειες διαφέρουν;) Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Και μερικά άλλα βιβλία με συναισθήματα:
Γεώργιος Βιζυηνός, Ο Τρομάρας, Παπαδόπουλος, 1999
Janan Cain, Αυτό που νιώθω, Παπαδόπουλος, 2009
Έλενα Ελένη, Γρηγόρης Κανελλόπουλος, Το πρώτο μου βιβλίο για τα συναισθήματα, Πατάκης, 2010
Χόλντε Κρόιλ, Τα συναισθήματά μου κι εγώ, Ψυχογιός


4-3-2014
Ενημερωτικό για ενότητα 15

                Σε αυτήν την ενότητα θα ασχοληθούμε με τη χρησιμότητα των επιστολών και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θα στείλουν γράμμα σε φίλους τους ή και σε σας, στο σπίτι ή ακόμα θα προσπαθήσουμε να έρθουμε σε διαδικτυακή επαφή με άλλα σχολεία. Έτσι, επιδιώκουμε την αλληλογραφία με πραγματικούς παραλήπτες και αποστολείς, κάτι που κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών στο έπακρο. Άλλο είναι να γράφεις ένα γράμμα στο σχολείο και να μη σταλεί πουθενά κι άλλο να γράφεις και να βλέπεις να σου απαντούν.
                Για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) θα χρησιμοποιήσουμε το ίντερνετ, που κάθε αίθουσα διαθέτει, και, αφού γράψουμε μαζί ηλεκτρονικές επιστολές, θα τις αποστείλουμε. Με αυτόν τον τρόπο εξασκούνται τα παιδιά στο χειρισμό του υπολογιστή, αλλά και στη σύνταξη επιστολής.  
                Θα δουν, επίσης, πότε πρέπει να χρησιμοποιούμε τον πληθυντικό ευγενείας και πότε τον ενικό, όταν γράφουμε γράμμα.
                Στη γραμματική σε αυτήν την ενότητα συναντούμε το βοηθητικό ρήμα «έχω». Μετά υπάρχει κεφάλαιο για τις σύνθετες λέξεις και πώς τις φτιάχνουμε. Μπορείτε να βοηθήστε και εσείς χρησιμοποιώντας τέτοιες λέξεις στον προφορικό λόγο. Τέλος, με τη χρήση παραδειγμάτων τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν με ποιο τρόπο η συνύπαρξη λαών και πολιτισμών οδηγεί  στο δανεισμό όχι μόνο συνηθειών και εθίμων αλλά και λέξεων (δάνειες λέξεις).
                                                                                                   Ο δάσκαλος της Β’ τάξης


Εδώ θα μπορείτε να δείτε ανακοινώσεις που σας αφορούν και να κάνετε προτάσεις και σχόλια πέρα από τις συγκεκριμένες αναρτήσεις της κύριας σελίδας. Μπορείτε να υποβάλλετε προτάσεις και υλικό για ανάρτηση στο michalitsisp@hotmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου